INFORME DEL PRESIDENT :
Activitats d’estiu - setembre 2012
SALUTACIÓ
L’estiu del 2012 ha
estat un dels més calorosos que hem viscut a Planoles. Malgrat això, hem comprovat que encara hem
pogut fruir d’una situació de privilegi davant les altes temperatures, si ho
comparem amb el que ha passat a d’altres zones del nostre país.
No obstant, aquest clima advers no sembla que hagi influït en el
funcionament de les nostres instal·lacions, en especial, de la nova pista de
pàdel. Des de la Junta Directiva
estàvem convençuts que tindria èxit,
però la realitat ens ha superat. Ha
estat l’atracció de l’estiu! La nova
pista ha atret molts jugadors i ha forçat el creixement del nombre de
socis. Durant el mes d’agost, s’han
inscrit 13 nous socis i hem arribat a les 106 famílies, el nombre més alt de la
història del Club.
L’atracció de la novetat ha arribat a provocar, durant uns dies del mes
d’agost, saturació en la reserva de pista, l’ús de la qual proposarem regular
més endavant. L’èxit del pàdel és que
amplia el nombre de possibles jugadors dins la mateixa família i permet jugar,
divertint-se, independentment del nivell tècnic dels jugadors.
Tot seguit passo a destacar les notícies generades durant l’estiu i a
informar sobre les activitats dels mesos següents.
FESTA DEL TENNIS:
Un altre dels èxits de l’estiu ha estat la celebració del berenar-sopar del
dia 21 d’agost, a les pistes, amb què es volia celebrar el fet d’haver arribat
a la 30a edició del Torneig d’Estiu i,
també, la inauguració de la pista de pàdel, amb el desig d’apropar els socis i
simpatitzants del Club a les seves instal·lacions esportives.
Els actes previs al berenar-sopar van consistir en el primer Torneig Ràpid
de Pàdel, durant el matí, i una sessió lúdica especial, de 5 a 7 de la tarda, per als
petits, a les pistes 1 i 2, gestionada pels monitors.
Malgrat les prevencions del canvi de
format de la festa respecte al que havíem fet durant molts anys, aquest acte va
superar totes les expectatives. Varen
assistir-hi 147 adults i 45 nens i l’ambient va ser molt propici per a la
comunicació entre els assistents i la convivència de la munió d’infants durant
l’acte.
A la pista 3, la del terra de tennisquick, es va muntar una zona de cadires
per al públic que assistia als parlaments i al lliurament dels trofeus del
campionat i dels títols del curset a petits i grans, a una banda de la
xarxa, i una zona amb taules i un excel·lent
bufet servit per l’equip de Mercè Xiveli, a l’altra. Finalitzat el sopar-berenar, l’actuació d’en
Manu Guix i Diana Roig va arrodonir l’acte, que es va acabar sota la
il·luminació dels fanals de la pista.
Vàrem poder controlar la compareixença de l’ombra, l’absència de pluja, la
temperatura; però ens va fallar el control sobre les formigues voladores que
van envair la pista a última hora. Malgrat això, puc dir que va ser un èxit!
Un èxit que cal atribuir-lo, bàsicament, al tarannà propici dels assistents; però, també, als
responsables de l’organització. Per la Junta Directiva,
l’Anna Guix va ser la promotora de la idea i la responsable de la seva
realització, amb la col·laboració de molta altra gent.
DISCURS DEL PRESIDENT:
L’acte final de la
FESTA DEL TENNIS va
començar amb una exposició verbal, per part meva -amb presència de l’alcaldessa
Eva Salmeron, qui va aprofitar per felicitar-nos per la tasca del Club -, en què vaig informar
del perquè del canvi de format i del què preteníem celebrar.
Vaig voler ressaltar les passes prèvies que molta gent, des de la fundació
del Club - l’any 1973: està molt proper al 40 aniversari - havia fet per garantir l’èxit de la institució. Vaig
mencionar els presidents anteriors i membres de les diferents juntes
directives, i d’altres, com els primers jugadors que van participar en el primer
Torneig d’Estiu, el 1983.
De tota manera, la improvisació en un discurs en públic és perillosa, tant pel que es diu
com pel que es deixa de dir. Per
exemple, unes paraules que pretenien ser d’elogi i de reconeixement a un dels
jugadors en el primer torneig de fa 30 anys – Josep Maria Llàcer, a qui
aprecio i valoro molt per la seva bonhomia i sentit de l’humor - per la manca de matisos que dóna la
improvisació, em va conduir a una expressió contrària a allò que realment volia
dir. O quan vaig elogiar la feina ben
feta dels monitors, vaig deixar de mencionar Roger Pascual, jove soci que ha
fet una feina excel·lent aquest estiu ajudant els monitors professionals. O quan parlava de persones que havien influït
molt en la pròpia existència del Club, havia d’haver mencionat la figura d’en
Sebastià Bonfill, membre fundador present a l’acte, i ........... tantes coses que podia haver afegit !
Prego comprensió davant d’aquestes accions o omissions involuntàries!
ASSEMBLEA DE SOCIS:
El dia 20 d’agost, a les sales cíviques de l’Ajuntament (a l’antiga
caserna), es va celebrar l’assemblea general ordinària de l’any.
Va transcórrer amb tota normalitat: es va aprovar la gestió de l’exercici;
es va comprovar que s’havia complert el mandat fet l’any anterior per a la
construcció de la pista de pàdel; es va informar que s’havia iniciat el procés
de sol·licitud d’un préstec per finançar una part de la nova pista; es va
decidir de mantenir l’import de la quota anual als socis, etc.
Com a fet destacable, cal remarcar que es va acceptar la renuncia d’Oriol
Porta, com a membre de la
Junta Directiva, atès
que en deixar la residència a Planoles havia demanat la baixa com a soci. Al mateix temps, va ser proposat i admès com
a nou membre en Xavier Oms, qui s’ha anat implicant en el seguiment
d’activitats del Club com el cursets de cap de setmana, tant per a nens com per
a adults. Benvingut!
OBRES PENDENTS:
Com molts de vosaltres vàreu constatar, la construcció de la pista es va
fer en un temps rècord.: en menys d’un
mes!. Ens va faltar completar
l’acondicionament de l’entorn de la pista i algunes reparacions. Us passo llista del que durant la tardor
s’anirà resolent:
-
barana per a
les escales i mirador del lateral de la pista 2
-
correcció del
desnivell de la rampa d’accés de la pista de pàdel a les pistes 2 i 3
-
protecció
d’una part del perímetre extern de la pista de pàdel per evitar possibles
accidents
-
reparació
d’una part malmesa del muret de la pista 2
-
renovació del
rètol del Club pintat en el mur de la pista 1
-
instal·lació
d’un contenidor tancat per a la sorra
-
proveïment
d’un raspall per redistribuir la sorra a la pista de pàdel
NOVA ZONA D’APARCAMENT:
Els qui hagueu estat a les pistes durant el mes de setembre haureu vist que
l’Ajuntament, dins el seu terreny, ha preparat una esplanada, al costat “Planés” de la pista de pàdel, per
tal que el camió del gas pugui girar amb normalitat.
Com la major part de nosaltres fem ús de les pistes solament durant el cap
de setmana, creiem que podem utilitzar sense problemes aquest ampli espai per
aparcar els vehicles.
De moment, tenim previst barrar el pas amb un obstacle el costat “Planoles”
de la pista - el que està cobert de grava - per deixar un espai més ampli i
tranquil per als jugadors i públic.
Com és obvi, també hi ha l’espai d’aparcament actual per als conductors que
arriben per la banda de la piscina.
NORMES PER A LA RESERVA DE LA PISTA
DE PÀDEL:
L’interès despertat per la pista de pàdel ha fet que en algun moments
s’hagin produït alteracions en la
normalitat de les reserves. Se n’han arribat
a fer a les 8 del matí! I ... alguns socis s’han apuntat amb més de dos dies
d’anticipació, contra el que marca el reglament intern!
El fet que solament hi hagi una pista fa que calgui assegurar la reserva en
els fulls de Can Cosp , per garantir-la.
Cal tenir en compte que:
·
la reserva és d’una hora per soci
·
l’anotació al full de reserva solament es pot fer
el mateix dia o el dia abans
·
no es poden reservar dues hores de cop: una per al
mateix dia i una per al dia
següent. Si es vol jugar el dia següent,
cal fer l’anotació després d’haver jugat el primer dia.
·
en el full de reserva s’han d’anotar els 4 cognoms
dels jugadors.
En haver una sola pista només podran reservar-se entre 8 i 10 hores/dia,
depenent de la llum. Cal seguir aquestes normes
per tal de facilitar que pugui jugar el màxim nombre de socis possible.
Possiblement, a partir de la tardor, baixarà el nivell d’ocupació de la
pista en haver menys presència de socis a Planoles.
CLAU DEL PÀDEL:
Durant l’estiu, he anat distribuint la clau a qui me l’ha demanat. Continuo estant a la vostra disposició els
dies que sigui present a Planoles, per continuar repartint la clau als socis
que la precisin.
Cas que jo no hi sigui, es pot demanar a Can Cosp. Us la facilitaran i prendran nota del nom de
la família, perquè es pugui seguir qui queda pendent de rebre-la.
COORDINACIÓ DE JUGADORS:
De vegades la pista de pàdel és ocupada per dos jugadors. El pàdel està pensat perquè hi juguin dues
parelles. La dificultat, a
Planoles, està a trobar altres jugadors
que potser voldrien jugar si trobessin parella.
Caldrà trobar fórmules de comunicació entre uns i altres. En el si de la Junta estem estudiant de quina
forma podem facilitar els contactes i que fossin vàlids tant per jugar a pàdel
com a tennis.
De moment, suggereixo que qui busqui un company, o companys, per completar
uns dobles pot fer-ho constar al mateix full de reserves. Si cal, deixant anotat el seu número de
telèfon.
RÀNQUING:
També està en estudi l’organització del rànquing dels jugadors de tennis de
forma que
-
es pugui
organitzar en grups homogenis de jugadors
-
que aquests puguin
competir al llarg de l’any
-
que els
trofeus d’estiu de la competició d’individuals siguin el fruit final de la
classificació dels diferents rànquings.
CLASSES DE DISSABTE:
De primavera:
A les sessions de dissabte, de maig a primers de juliol, van participar 29
jugadors: 16 socis i 13 no socis. Com he
dit abans, una bona part s’ha inscrit com a soci aquest estiu.
De tardor:
Des del 6 d’octubre fins el 30 de
novembre hi haurà novament classes per a adults els matins de dissabte. Qui estigui interessat pot posar-se en
contacte amb en Jordi Reolid, el nostre monitor. Sílvia Ramon-Cortés, membre de la Junta Directiva, supervisa el funcionament d’aquestes
sessions.
Per inscriure’s, cal contractar un mínim de 5 sessions que es poden fer de
forma flexible.
RELACIONS AMB L’AJUNTAMENT:
El Club segueix una política de col·laboració amb l’Ajuntament, per
coordinar les activitats d’ambdues entitats.
Per exemple, en els actes de la marató infantil del mes d’agost es va
evitar que la competició de les bicicletes prevista per a aquell dia coincidís
amb la nostra activitat per a petits del dia de la FESTA DEL TENNIS.
En la mateixa marató esportiva, es va facilitar que es fes la competició oberta
del tennis a les nostres pistes – aquest
any, 55 nens - amb la participació dels
nostres monitors.
També col·laborem en la difusió dels actes que s’organitzen a Planoles. Entenem que és útil conèixer anticipadament quines
coses es fan els caps de setmana.
COMUNICACIO:
Finalment us recordo els punts de contacte per si us poden ser útils:
El blog: http://tennisplanoles.blospot.com.es/
El meu correu: albert.folia@bcn.auren.es
El meu telèfon 676951511
El telèfon de Jordi Reolid
(classes) 607771456
Salutacions cordials
Albert
Folia
Planoles, setembre 2012
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada